"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Thursday 15 May 2014

SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS

 
Tubuh kita sering kehilangan Vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C Plus yang semulajadi ini membantu menyediakan Vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.
 
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
 
Antara manfaatnya adalah:
* Membentuk kalogen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asa otot,tisu,gusi,rangka dan tulang. Oleh itu ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
 
*Peningkatan sistem imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik,membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman,mengukuhkan system imun,mempertingkatkan alergi hidung dan kulit,asthma.Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.
 
     *Mencantikan Kulit - Ambil Vitamin c setiap hari untuk kulit yang lebih cerah,melambatkan penuaan dan menyekat pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
 
*Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia,stres masalah berkaitan mental seperti keresahan.
 
 
 
     *Mengekalkan kolestrol sihat - Ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah,mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis,thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah,pendarahan serebral dan skurvi.
 
Tahukan kita bahawa...
#1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg Vitamin C.
#Keresahan akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C.
#Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin C yang banyak.
#Terlebih dos Vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit.
 
Adakah kita tahu jugak bahawa....
Haiwan menghasilkan Vitamin C mereka sendiri, seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg(18g) Vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan Vitamin C. Tambahan pula Vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil Vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.
 
 
 

No comments:

Post a Comment

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah