"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Tuesday 5 August 2014

BILA SELSEMA@DEMAM MENGAPA VITAMIN C SHAKLEE KENA PATAHKAN DUA

Assalamuaikum dan selamat pagi...
 
Selamat Hari Raya...rasanya blog ni dah nak naik sawang dah..lama tak dipost..raya lah katakan..tak sempat nak mengarang...hihihi..alasan tu sebenarnya..

Pagi ni dapat message dari kawan adik..katanya dia ada makan vitamin C Shaklee sebab dia selalu selsema dan ada resdung..Saya ada cadangan kepada beliau supaya ambil Vitamin c dan Alfalfa..tapi buat masa ni dia nak try dulu Vitamin C sebabnya sebelum ni dia pernah makan Vitamin C tapi dah lama stop ..ni nak start makan semula. saya ada cadangkan kat dia agar masa nak makan Vitamin C tu adalah elok jika dipatahkan kepada dua..Dia Tanya kenapa ek???
...Sebenarnya Vitamin C Shaklee ni kan Sustained Released..yang bermaksud vitamin ini akan dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita. Ia larut air dan mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu  seperti stress, cuaca panas dan sebagainya..

Tetapi kalau demam atau selsema adalah dinasihatkan untuk mengambil 2biji Vitamin C Shaklee...sebiji pagi sebiji malam. Adalah elok patahkan kepada 2 supaya Vitamin C itu merembeskan kesemua vitamin C 500mg. Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan Vitamin C pada kadar yang lebih tinggi daripada biasa.



 
 vitamin c shaklee
 
Selain itu Vitamin C Shaklee ini elok untuk ....
 
1) Vitamin C melindungi tubuh badan dari jangkitan selesema serta meningkatkan sistem imun.
2) Vitamin C mengelakkan dan merawat penyakit ‘scurvy”. Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C.
3) Vitamin C membantu dalam pembentukan kolagen. Jadi, vitamin C adalah anti penuaan.
4) Vitamin C melegakan “tension” dan “stress” kerana ia menggalakkan pengeluaran hormone antistress. Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C sistem keimunan kita menjadi lemah.
 5) Vitamin C berupaya mengelakkan keracunan. Vitamin C mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah.
 
Kalau untuk budak-budak boleh bagi Chewable Vitamin C...budak-budak mesti suka..boleh kunyah-kunyah macam gula-gula..Kalau Hafiy ni suka sangat Chewable Vitamin C ni..kalau bagi sebiji mesti nak lagi...Lagi elok bagi supplemen ni daripada makan ubat-ubat hospital ni kerana budak-budak contohnya macam Hafiy susahnya nak bagi makan ubat....nak kena pujuk dengan macam-macam cara.Elok untuk kesihatan diorang gak..alahai anak...sabar jer lah..
 
 
 cheawable vitamin c shaklee
 
Untuk sebarang pertanyaan dan  konsultasi boleh menghubungi..
 
Salmizah Omar
013-3752001/010-2985359 

No comments:

Post a Comment

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah