"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Friday 9 May 2014

GLA COMPLEX

Dalam Shaklee ada juga produk EPO tetapi fungsinya lebih menyeluruh dari EPO..Ia dipanggil GLA COMPLEX( Gamma Linolenic Acid)
 
Apa itu GLA
GLA atau nama saintifiknya Gama Linoleik Acid. Ia merupakan bahan binaan bagi prostaglandin. Apa itu prostaglandin?? Prostaglandin merupakan bahan hormone dalam badan.Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi.Ia juga adalah anti ketadangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah.
 
FAEDAH
*GLA membantu mengurangkan keradangan yang biasa dalam sindrom pra-haid(PMS), arthritis rheumatoid dan eczema.
*Selain itu GLA juga membantu mengurangkan sakit dan kebas yang berkaitan masalah kencing manis.Ia dikatakan dapat membantu mengawal kencing manis (jenis 2) dengan membaiki kadar insulin dan kolestrol.
*GLA juga membantu dalammenyingkirkan lebihan berat badan terutama bagi yang ingin mengurangkan berat badan.
 
SIAPA YANG MEMERLUKAN GLA INI
*GLA diperlukan bagi golongan wanita yang menghidap Pre Menstrual Syndrom atau PMS.
*GLA sangat diperlukan oleh pengidap arthritis rheumatoid dan eczema.
*Mereka yang menghadapi masalah kencing manis.
*Mereka yang bimbang dengan berat badan yang berlebihan.
 
 
 

No comments:

Post a Comment

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah