"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Wednesday 28 May 2014

BERPANTANG

Assalamualaikum dan Selamat pagi...
 
Hari ni saya nak cerita pengalaman saya berpantang untuk dua-dua hero saya.

Hafiy masa lahir...pipi memang terlebih labuh...
 
 

Harazz masa lahir...pipi kurang labuh,tak macam abang dia..

 
Masa anak pertama tu memang saya tak kenal lagi Shaklee ni..anak kedua ni fully saya berShaklee dari sebelum mengandung sehingga menyusu sekarang ni..Alhamdulillah ni anak saya dan nak masuk 5 bulan..fully breastfeed..rezeki dia..syukur..
 
Masa berpantang anak first tu saya ambil fully Set Bersalin Anway..set ia lengkap sekali dengan bengkung..Bengkung  tu memang best dan senang nak pakai..Setnya dilengkapi dengan tea,pencuci,mandian,pilis,param,pil peramping perut.. semua saya guna sampai habis.
 
Anak kedua untuk dalam pantang nanti saya pun beli Set Bersalin Anway jugak..Dan produk Shaklee sebab masa ni dah kenal Shaklee...Untuk Set Bersalin Shaklee terdiri  daripada ESP,Ostematrix,Vitamin C,Vitalea,B-Compex,Zinc..
 
Masa anak first saya memang alami sembelit yang teruk sampai fobia nak buang air besar...memang takut sangat-sangat. Untuk anak kedua ni saya consume Ostamatrix..Alhamdulillah tak ada masalah sembelit,nak membuang pun senang. Ostematrix ni juga untuk mengelakkan lengguh-lengguh badan,menguatkan tulang,...so badan tak adalah rasa letih-letih jer..Zinc elok untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka semasa melahirkan anak.
 
ESP memang saya consume sebelum mengandung lagi..ESP ni dapat memekatkan susu,dapat memberikan lebih rasa kenyang kepada baby,sebagai milk booster,memberi tenaga kerana ianya kaya dengan sumber protein.. Pagi-pagi sebelum sarapan wajib minum ESP dulu...Selalunya saya campur sekali dengan oat..memang nyummm nyummm rasanyer.
 
B-Complex untuk mengelakkan rasa stress,..bagi rasa tenang jer masa dalam pantang ni..
 
Vitalea untuk mengelakkan dari rasa pitam dan pening (akibat kehilangan banyak darah semasa bersalin) kerana ianya kaya dengan sumber vitamin dan mineral. Semasa mengandung saya consume Vitalea ni jugak..so far HB pun cantik jer..point 12 keatas sehinggalah tempoh bersalin.
 
Vitamin C untuk mengelakkan daripada terkena jangkitan virus seperti selsema..menguatkan sistem imun badan..Dan  of course Vitamin C untuk kulit jugak..Semasa mengandung ada sterch mark so dengan mengamalkan Vitamin C ni strech mark akan hilang sedikit demi sedikit..
 
 
Set Bersalin Anway saya untuk anak kedua ni memang tak habis guna..ada yang kena bancuh tu tak habis pun..sindrom malas nak membancuh...
 
Apa-apa pun pengalaman mengandung,melahirkan dan berpantang memberikan satu memori yang cukup indah kat saya...nak-nak sebab boleh cuti 3 bulan..hihihi..
 
 
 
 SET BERSALIN YANG SAYA AMALKAN

 
 

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah