"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Thursday 15 May 2014

PEPPERMINT GINGER


Peppermint Ginger secara teknikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut,sedawa dan penghadaman.

Kandungan dalam Peppermint Ginger adalah terdiri daripada;
*Pudina - Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman,mabuk laut atau darat,membantu melegakan kesakitan gastrik,pedih hulu hati dan cirit-birit. Selain itu ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.

*Halia - Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus,sakit haid,loya dan mual angina ketika mengandung,selepas melahirkan anak.

*Pokok Adas (fennal) - Ia melegakan sakit perut,melegakan gegala flu. Juga ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

*Cekur Manis - Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pecernaan,menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa,melegakan haba di musimpanas dan lembap,memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.


No comments:

Post a Comment

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah