"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Sunday 25 May 2014

MEROKOK

Merokok memang tak baik untuk kesihatan .. jom tengok fakta ni:

Just one stick of cigarette contains over 4,000 chemicals including 70 carcinogenic substances, some of which are highly toxic:
CHEMICAL
USED IN
CadmiumBatteries
AcetonePaint remover
ButhaneLighter fluid
AmmoniaToilet cleaner
Polonium210Radioactive substance
MethaneSewer gas
MethanolRocket fuel
Arsenic cyanidePoison
Nicotine DDTInsecticide
HexamineBarbecue Lighter
Stearic AcidCandle Wax
Acetic AcidVinegar
Arsenic cyanidePoison
Carbon MonoxideCar exhaust fumes

Pheww... anda bayangkanlah..brapa banyak benda-benda di atas dah masuk dalam badan anda...
  
Ini juga antara kesan akibat daripada merokok...Alasan yang cukup kuat kenapa anda harus berhenti merokok..



Jadi kepada anda diluar sana, sekiranya anda perokok atau orang yang anda sayang seorang perokok, anda bolehlah forward ke dia sebab-sebab di atas untuk dia berhenti merokok.. Nak suruh orang berhenti merokok ni bukan senang yer.. Ia umpama hidayah dari Allah... dan bagi saya kesihatan ni tak semua orang boleh faham kepentingannya.. "“Kesihatan itu adalah mahkota di atas kepala orang yang sihat dan ia tidak dapat dilihat melainkan orang yang sakit"


Dan oh ya... sekiranya anda ingin memberikan hadiah kepada mereka... bolehla berikan Vitamin C Shaklee sebotol..memang besttt . Vitamin C bukan sekadar buat kulit licin dan cantik.. Tahukah anda Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk..



Shaklee Sustained Release Vita- C 

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah