"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Thursday 15 May 2014

CAROTOMAX

Carotomax ini mengandungi 6 variety karotena, dieskstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidant seperti rumpai laut,tomato,biji anggur,brokoli,marigold,epal,kentang,minyak sawit dan lain-lain. Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran dan buahan untuk mengekalkan konsentrasi brta karotena di dalam darah seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.

Antara manafaatnya;
     *Lebih selamat dari Vitamin A - Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti.Walaubagaimanapun ahli sainstis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu precursor vitamin A dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.
 
*Mempertingkatkan penglihatan - Ia menghasilkan ' ungu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti Rabun malam,Rabun dekat,mata kering,kelesuan mata,katarak,eye bags,glaucoma dan gegelung hitam di mata.
 
     *Meredakan penyakit kulit - Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis,senile plaque,kulir kering,jerawat dan akne.
 
*Melindungi Epithelial - Ia memelihara lapisan luar kornea,rongga oral.usus,perut,paru-paru,bronkus,pundi kencing,merawat ulser saluran usus.
 
     *Melawan kanser dan  oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan system imun,melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.
 
*Menghalang Infeksi - Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru,batuk,hepatitis,asthma,flu dan selsema.
 
     *Menggalakkan perkembangan normal dan sihat.
 
 
 

No comments:

Post a Comment

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah