"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Wednesday 4 June 2014

VITAMIN E PILIHAN SAYA

credit to: mamafaiz.com.

Hai semuaa.. Bagaimana dengan hari anda hari ini? Semalam saya dapat sms dari one of my loyal customer, Pn Amira.. dia MMS ke saya gbr dibwh ni "Supplemen Vitamin E boleh sebabkan kanser".. Dia tanya.. "cemana ni kak Cery.. cuak ni. saya hari2 makan supplemen Shaklee ni"..




Saya sengih je.. Itu pentingnya ilmu dalam apa jua yang kita makan dan kita lakukan .. Bukan sekadar tiru2an... hehe.. Saya reply SMS dia.. saya jwb.. "Haah.. memang boleh sebabkan kanser, bukan confirm kanser....tapi jangan risau .. Vitamin E Shaklee adalah dari sumber semulajadi.. bla bla bla".................Sebab tu artikel tu tajuknya boleh.. bukan dia kata confirm kanser kalau makan vitamin E.. Maksudnya kalau kita tak ikut guideline dalam memilih Vitamin E tak mustahil ia boleh membawa mudarat kepada badan... I'm not talking about jenama disini.... Bukan saya kata kena beli jenama Shaklee.. eh tidak... Anda bebas nak beli jenama apa.. as long pastikan ikut garis panduan dibawah ( Ia hasil tulisan Dr Bruce miller).. tidak memihak mana-mana jenama..
 
Basically antara garis panduan untuk memilih Vitamin E adalah:
1. Pilih Vitamin E yg bersumber semulajadi ( boleh lihat pada label.. ada huruf d kecil (d-alfa tocoferol) menunjukkan ia sumber semulajadi. satu huruf 'l' or 'dl' menunjukkan ia sumber tiruan or kimia)
2. Cari perkataan mixed tocopherol dalam label
3.Pilih Vit E yang berserta selenium

 
Sumber semulajadi adalah lebih baik kerana ia lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber kimia/tiruan


Seperti saya... saya pilih jenama Shaklee sebab ia memenuhi garis panduan di atas:
Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asliVitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate
Vitamin E Shaklee lengkap dengan Selenium [as selenium yeast]*

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah