"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Thursday 5 June 2014

NASI OH NASI

Tak lama lagi nak puasa..pastu raya..mesti yang ramai tengah berdiet..maklumlah nak nampak selim melim masa hari raya nanti..Almaklumlah time raya tu ramai saudara mara..kalau gemuk mesti ada yang tegur nanti..ishhh..tentulah malu nanti..Kalau ada yang tegur kurus,rasa bangga plok..hihihi....
 
RAMAI yang menyalahkan nasi kerana beranggapan sumber karbohidrat itulah punca masalah kegemukan. Justeru, mereka elak makan nasi semasa ingin kuruskan badan, tetapi kita kena tahu jugak, adakah kita boleh makan nasi untuk kekalkan atau kurangkan berat badan?

Ehh betol ke ni?
NASI boleh kurangkan berat badan?

Iye, seriously. Abg Kevinzahri sendiri yang cakap. 

Camner caranya??

Caranya, nak diet, nak kurus, nak slim bagai tu, MAKE SURE jangan sesekali tinggal nasi. Perlu ambil nasi.. Tapi! Tapi kita kena kurangkan kuantiti nasi yang kita ambil tu.

So banyak mana yang kena makan nasi tu?

Segenggam sahaja adik kakak. (Oh patut la aku badan takleh blah, aku makan tiga genggam..haha). OHH tidak. no no no. Say no to 3 genggam ye. Diet ni, makan kena kerap, tapi dalam kuantiti sedikit. Kalau baham sekaligus banyak banyak memang best la jadi lemak.

So konklusinya jangan nak asyik salahkan nasi kalau kita gemuk. Salahkan kuantiti nasi yang kita ambil. Dan.... juga lauk apa yang kita ambil, pun kena consider jugak ye.
 

And make sure tau. Air putih kena ambil 3liter or more. Sebab kalau tak minum air yang cukup, camnre badan nak mudah hadam.


Mereka yang nak diet, mesti nak maintain kenyang kan. So kat sini saya nak suggest supplemen apa yang boleh bagi tenaga yang berpanjangan. Tentunya dari Shaklee.
ESP Soy Protein Isolate Powder. Ok ESP ni boleh bagi kita tenaga berpanjangan tau since dia pun diperbuat dari protein. ESP ni bonus untuk kulit jugak tau. Sebab protein yang terkandung dalam ESP tu boleh bantu baiki dan maintain sel-sel tubuh kita. Bila sel-sel, tisu semua tu segar, maka cantiklah kulitmu nanti. :))

Inilah ESP tu..

ESP ni boleh di ambil masa breakfast. Nanti takdelah lemau jer pagi-pagi lagi, time lunch mula la makan tak hengat.

Boleh tahan sampai 2 bulan ye!

ESP juga boleh dipelbagaikan cara kita minum. Contoh, boleh campur dengan milo, horlick, air dutch lady and banyak lagi ikut selera kita. Boleh refer resipi untuk bancuh ESP untuk mempelbagaikan rasa...

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah