"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Friday 20 June 2014

KEPERLUAN OSTEMATRIX UNTUK KITA


OSTEMATRIX kalsium Shaklee lengkap untuk pembinaan tulang yang kukuh! Terdiri calcium citrate, magnesium, vitamin D, boron dan segala macam mineral untuk pembinaan matriks tulang, bukan sekadar bina tulang.

 
 
Ostematrix Shaklee adalah pil Kalsium yang paling seimbang.
Kenapa seimbang?

Ini adalah kerana Ostematrix Shaklee mengandungi mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati yang terdiri daripada kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengan mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yg telah berumur secara berkesan.


Kalsium adalah mineral paling banyak yang diperlukan oleh tubuh kita. Berikut merupakan keperluan kalsium harian purata:


Bayi (0-6 bulan) -200mg
Bayi (7-12 bulan) -260mg
1-3 tahun -700mg
4-8 tahun -1000mg
9-18 tahun -1300mg
19-70 tahun -1000mg

Ibu hamil dan menyusu -1200mg

Wanita terutamanya yang hamil dan menyusu badan mempunyai risiko yang tinggi kekurangan kalsium kerana mereka memerlukan jumlah kalsium yang lebih tinggi daripada orang lain. Lebih-lebih lagi wanita yang tak suka susu dan alah pada susu dan tak kurang juga yang sering mengamalkan pemakanan yang kurang sihat. Bayi dalam kandungan dan bayi yang menyusui akan mengambil kalsium dari ibu mereka. Maka, wanita yang hamil dan menyusu kan bayi secara ekslusif haruslah mengambil kalsium tambahan bagi menampung keperluan kalsium. Kalau tidak ibu akan menanggung risiko tulang reput atau osteoporosis. 

Selain wanita hamil dan menyusukan nak, siapakah lagi yang memerlukan ostematrix?

  • Mereka yang kurang mendapat zat-zat membina tulang dari pemakanan harian.
  • Mereka yang mengambil berat tentang pembinaan tulang dan mengekalkan tulang yang sihat untuk jangka masa panjang.
  • Mereka yang merokok, pengambilan alkohol yang tinggi, atau kerap minum minuman ringan - tabiat gayahidup yang boleh menghadkanatau mengganggu penyerapan kalsium
  • Wanita yang berumur 30 tahun dan ke atas, remaja dan warga tua.
  • Wanita yang mengalami gejala PMS
  • Mereka yang mengambil berat tentang tekanan darah yang normal
  • Sekiranya anda sukar menelan kalsium dalam bentuk lain

    No comments:

    Post a Comment

    ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah