"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Friday 6 June 2014

ALFALFA MENGHILANGKAN BAU BADAN

 
 
Pernah tak kita berada di kalangan orang-orang yang mengeluarkan bau badan yang kurang menyenangkan...dengan kata lain..busuk masam..cam bau ketiak busuk pun ada..
 
Nak cerita pengalaman saya semasa naik komutar dari Hentian Putra ke Serdang..Masa mula-mula masuk tu ok jer..sampai kat Mid Vallay adalah mamat ni sorang masuk..duk sebelah saya pula tu...Rasa nak muntah dah...bau badannya Ya Allah...memang menyusuk kalbu...Ingatkan saya sorang jer tak tahan..rupa-rupanya orang depan saya pun sama...sama-samalah kitaorang tutup hidung..tutup mulut...
 
Tak tahu lah dia lupa pakai deodorant ker apa...tak mandi ker atau pape...tapi memang tak tahan lah baunya...
 
Macam-macam petua sesetengah orang amalkan untuk menghilangkan bau badan ni..Antaranya:

 
1)Bunga Cengkih- Ambik secekak bunga cengkih yang dah matang, pastu korang rendam dengan air panas sampai kembang macam korang makan Meggi tu, lepas dah kembang tu jangan terus sapu masa air tengah menggelegak tu, kang tak pasal-pasal menggelupur tak henggat satu rumah kang. Tunggu air tu suam dulu, baru sapu kat area yang bermasalah tu. Amalkan selalu insyaallah berkesan. 
 
 
2)Halia- Jangan ingat halia nie boleh masuk dalam kari je. Dalam kari orang letak halia ke? Ahhh...ghasak!kehkehkeh. Cara nak guna halia untuk hilangkan bau badan korang, ambik sechoet a.k.a sehiris halia, lepas tu tumbuk beliau sampai lumat macam sambal belacan tu. Taruk air suam dalam gelas & masukkan halia yamg korang hentak-hentak sampai lumat tadi kat dalam gelas tu. Pastu minum. Kalau rasa macam nak kelainan, boleh mix dengan air teh. Ikut selera anak tekak memasing laa ya.
 
3)Limau Nipis- Ambik air perahan limau nipis dalam dua bijik camtu. Pastu korang campur dengan kapur sirih yang opah-opah selalu mamam dengan buah pinang tu. hah, jangan ambik kapur barus plak, kang ada yang kena baling dengan batang mop kang, kapur barus tu orang nak mandi mayat ye murid-murid sekalian. Lepas dah gaul semua benda alah tu, sapu kat ketiak sampai sebati dan biar selama 15 minit or lebih. Lepas tu bilas dengan air. buat seminggu 3 kali, insyaallah mujarab. Kompom ketiak akan sesuci lebaran lepas bilas.
 
4)Daun Beluntas- Selalunya daun beluntas nie orang lahap mentah-mentah buat ulam. Nak-nak kalau sentap dengan sambal belacan, perghhh!!!kompom nasik akan ditambah sehingga nam ploh nam kali! Daun beluntas ni susah sikit nak dapat. Kalau sesapa yang ada daun jenis ni kat rumah, bolehlah torai buat. Mula-mula rebus daun beluntas ni dalam pat belas helai camtu, mesti pat belas helai kalau lebih takut tak jadi. Opah SM yang cakap, kalau tak jadi jugak pergi sekeh beliau secara marathon ok. Jahanam punya cucu! kehkehkeh. Lepas dah rebus tu, minum air rebusan tersebut. Simpan sikit untuk disapu di ketiak ya. Kang tak pepasal kena bilang balik daun tu bagi cukup pat belas helai nak kena rebus balik.Kalau tak kenal dengan daun beluntas or berminat nak berkenalan dengan beliau, sila rujuk gambar beliau di atas.
 

5)Kunyit- Ambik dalam lima ke tujuh ketul kunyit. Kisar dengan air kapur. lepas dah kisar korang lumur seluruh kawasan bermasalah tersebut sambil nyanyi lagu can mali can kak tipah payung sampai habis. pastu biar dalam setengah jam, lagi lama lagi bagus. lepas dah kering & nampak merekah-rekah tu, baru bilas dengan air. Untuk kesan berganda, campur halia tersebut dengan bedak sejuk.
 
 
6)Timun- Selain meredakan bengkak a.k.a sebam pada bijik mata, Timun jugak boleh sesangat kalau nak hilangkan bau badan. Cara-caranya, ambik sebatang timun lepas tu kupas kulitnya. Tiap kali korang nak mandi tu, ambik timun tu sapu kat tempat bermasalah tersebut. Lepas sapu tu, biar la dalam lima minit , baru bilas.
 
 
Tapi kalau susah-susah sangat nak potong bagai..nak tempek-tempek dan nak kena sapu-sapu,Alfalfa Shaklee ada penyelesaiannya...Mudah dan senang...telan jer habis cerita...
 
Alfalfa ni makan satu hari tak lebih 10 biji..bergantung pada tahap penerimaan badan masing-masing..Antara kebaikan Alfalfa ni jugak adalah untuk.....
 
1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
5. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
6. Merawat arthitis
7. Bagus untuk elergi dan ekzema
8. Merawat athma
9. Mencuci usus bagi membuang toksik
10. mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam buah pinggang
11. Meneutralkan asid dalam badan
12. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
13. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
15. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
17. Meningkatkan stamina seorang suami
18. Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit tau!)
19. Membuang angin dalam badan
 
 
 
Sebab itu Alfalfa ini antara feverat di kalangan customer wanita saya...Pada mereka yang menghadapi masalah yang sama..why not try Alfalfa ni...bonus untuk yang nak slim jugak...Pasti anda akan jatuh cinta....
 
 
Apa kata mereka yang telah merasai perubahannya....jom ikuti pengakuan mereka...
 
 
 
 
 
 

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah