"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Thursday 12 June 2014

PHYTOCOL-ST

Pada majlis NC minggu lepas Shaklee telah memperkenalkan satu produk baru..iaitu Phytocol-ST..tu dia..terbelik lidah nak sebutnya..Semalam husband tanya produk terbaru ni..belik-belik lidah nak sebut..hihihi..
 
 
 
 
Phytocol-ST adalah vitamin khusus untuk KOLESTROL!..KOLESTROL ni pembunuh dalam diam tau..haaa,jangan dibuat main dengan KOLESTROL tinggi..ianya menjadi penyebab kepada serangan JANTUNG..sebut pasal penyakit jantung,korang mesti dah tau komplikasinya apa kan..ianya melibatkan antara HIDUP dan MATI..jantung kita ada 1 je kan..dah tiada galang gantinya lagi..Siapa yang ada masalah kolestrol tinggi, atau pun masalah nafsu makan tak terkawal..lebih-lebih lagi makanan berlemak..sangat digalakkan beli produk baru Shaklee, Phytocol-ST ni..



 

Apakah Kolesterol Tinggi
Kolesterol adalah bermaksud sejenis sterol yang muncul dalam aliran darah sebagai lemak. Apabila molekul hidrogen dan oksigen mula bergabung bersama-sama , mereka menjadi satu lemak yang dipanggil lipid. Jika tidak dirawat , lipid ini boleh menyebabkan beberapa penyakit yang serius dan mengancam nyawa manusia
 

Terdapat tiga jenis utama kepadatan lipoprotein dan ada termasuk kepadatan rendah (LDL ) yang sering menjadi punca utama penyakit koronari jantung, ketumpatan tinggi ( HDL) , dan ketumpatan perantaraan ( IDL ). Ujian kolesterol mudah boleh mengetahui yang kepadatan anda mengalaminya.
 
 



Tanda-tanda dan Gejala kolesterol Tinggi :
Apabila kolesterol tidak dikawal, akhirnya dia akan menjadi plak di dinding arteri manusia . Jika tidak dirawat, mengancam nyawa masalah kesihatan yang boleh menjadi isu. Berikut adakah tanda-tanda kolesterol tinggi jika tidak dirawat segera ;

• Masalah Pernafasan
• Sakit dada
• Pening
• Denyutan jantung yang tidak tetap
• Loya dan muntah-muntah
• Kebimbangan melampau
• Heartburn atau ketidakhadaman yang kerap
• Berpeluh dingin

 
Rawatan yang boleh dilakukan
Gaya hidup yang sihat bukan sahaja dapat membantu untuk merawat kolesterol tinggi, tetapi ia juga boleh membantu untuk mencegah pembentukan berbahaya plak dalam arteri.

• Senaman yang kerap
• Elakkan makanan yang tinggi lemak tepu
• Had pengambilan alkohol
• Berhenti merokok
• Diet yang sihat yang kaya dengan bijirin penuh, dan serat semula jadi
• 6-8 jam tidur satu malam
 



Fungsinya ia mampu menurunkan kolestrol secara semulajadi. Bahaya yer kalau kolestrol tinggi.. Mungkin sekarang tak nampak, hepi je rasa sihat.. tapi dalam tak sedar kolestrol yang tinggi tu lah yang boleh membawa maut..

 
Cara pengambilannya, kena ambil suplemen ni sebelum makan makanan berlemak tu.. Jadi memang kena ada sentiasa lah.. sebab korang ni kan pagi-pagi dah makan nasi lemak , tengahari karang nasi lauk masak lemak, eh macam-macam lauk lagi lah yang korang nak ngap...tu tak masuk lagi dinner karang entah apa lagi korang nak makan.... jadi bawaklah produk ni gi mana-mana..
 


 
 

 
Oleh itu sayangilah diri anda dan orang-orang disekeliling anda yang turut menyayangi anda!!

 

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah