"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Wednesday 23 July 2014

TOKSIN BERLEBIHAN DALAM BADAN

 
Sama ada kita sedar atau tidak bila kita buat apa-apa kerja atau aktiviti mesti kita terasa cepat letih...Pernah tak kita rasa macam ni??
 
Kalau nak membuang tu memang susahlah...kadang-kadang berjam-jam duduk dalam bilik air..Takpun badan rasa lenguh-lenguh..bila nak tidur pula susahnya nak lelapkan mata..rasa serba tak kena..mata pun merah..timbul pula masalah sinus,alahan...
 
Kalau kita ada mengalami simptom-simptom di atas, itu bermakna berkemungkinan dalam badan kita ni ada toksin yang berlebihan atau banyak..Andaikata toksin-toksin ini tidak disingkirkan, maka nanti akan timbul macam-macam penyakit..Nak ker...tak takut ker??....
 
 
 
 
Jom kita baca serba sedikit tentang toksin ni..

Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan.Ia adalah hampir mustahil untuk anda mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja - dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.
 
Antara tanda tanda lain toksin yang berlebihan yang ada dalam badan kita

  1. seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap. 
  2. Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.
  3. Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi
 
 
 
Untuk mengatasi masalah ini kita perlulah singkirkan toksin ini melalui proses detox.. (proses singkirksn toksin).
 
Detox ni sangat penting tau sebab jika badan dipenuhi toksin, ambil lah supplemen apa pun, kesannya kurang lah..Bila badan dah detox, jadi sel-sel lebih bersedia untuk menerima nutrien dan zat lain, jadi penyerapannya lebih efisyen.

 
Dengan supplemen Shaklee, HERBALAX atau ALFALFA boleh diambil bagi membantu membuang toksin-toksin yang berlebihan ini..
 
 
 herbalax
HERBALAX
 
 
alfalfa shaklee
ALFALFA
 
 
Sesungguhnya mengatasi lebih baik daripada mengubati..maksudnya kat sini adalah lebih baik kita singkirkan toksin ini daripada ianya berkumpul di dalam badan kita dan seterusnya nanti boleh timbul macam-macam penyakit.Bila dah ada penyakit tu, nak kena ubat pula..Jadi,,,fikir-fikirkan lah...........
 
 
Untuk sebarang konsultasi,pertanyaan dan tempahan boleh menghubungi..
 
Salmizah Omar
013-3752001/010-2985359

2 comments:

  1. First time tengok usus penuh toksin :o Masya Allah. People nowadays dah la banyak makan fast food

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang banyak sebenarnya...bergantung pd corak pemakanan kite..andai ianya tak singkirkan tu yang boleh dating macam-macam penyakit tu...

      Delete

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah