"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Wednesday 10 September 2014

TENTANG SHAKLEE YANG PERLU KITA TAHU

Perkongsian daripada Kak Cery daripada blog beliau, www.mamafaiz.com. Ini antara sebab mengapa saya masih lagi stay dengan Shaklee walaupun macam-macam cerita kita dengar pasal Shaklee ni.
 
Jom sama-sama kita baca ni...



Inilah barisan saintis Shaklee yang kami jumpa dalam lawatan ke ibupejabat Shaklee Corporation di Pleasanton, California bulan lepas. Setelah lebih 5 tahun consume Shaklee, tapi baru kalini berpeluang jumpa LIVE dengan semua saintis2 ni. Mereka lah yang terlibat dalam menjayakan ujikaji klinikal,kajian (R&D) utk produk baru dan lama
Beberapa fakta ringkas
  • Shaklee telah berada selama 55tahun dalam pasaran suplemen
  • Shaklee memastikan setiap bahan baru menjalani ujian supaya bebas dari lebih 350 bahan berbahaya
  • Shaklee menjalankan lebih dari 100ribu ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan tahap tertinggi dan tahap kualiti tertinggi
  • Dari segi pelaburan, Shaklee melaburkan 250juta USD untuk  ujian klinikal,kajian dan pembangunan (R&D)


Kalau nak ikutkan Shaklee tak wajib  buat clinical test (ujian klinikal) sebab produk Shaklee ni suplemen. Hanya ubat yang wajib buat ujian klinikal. Sebab tu tak semua pengeluar melakukannya (kos sangat tinggi untuk melakukan ujikaji klinikal). Tetapi Shaklee buat gak ujian klinikal. Kenapa? Sebab Shaklee keluarkan sesuatu produk bukan suka2, mereka nak pastikan kualiti dan hasil terbaik jadi diorang ada bajet untuk buat ujian klinikal. Pulak tu ujian klinikal bukan kat tikus ke musang ke arnab ke.. tapi kat manusia yer. Kalau produk tak elok, seribu orang yang consume, rasanya 1 orang je yang survive. Dan sure lah dah lama produk ini berkubur tapi kenapa dah bertahan lebih 55tahun. renung2kanlah yer.


Apa motif saya tulis ni semua? Macam saya tulis kat facebook saya, jangan rahsiakan apa sahaja yang anda tahu tentang Shaklee. yer tak. Jadi saya war2kan lah ni. 

Okey itu sahaja cerita harini.Nanti saya tulis lagi. Kepada anda yang baru nak mula makan, atau dah separuh jalan makan vitamin Shaklee, pastikan anda dapatkan vitamin ini daripada pengedar yang sah, yang tahu tentang vitamin, yang bukan sekadar jual dan beli sahaja. Kalau ada apa2 kemusykilan, contact pengedar anda, atau email direct ke Shaklee, Shaklee ada ramai dah sekarang nutrionist yang boleh memberi nasihat berkaitan. Sila rujuk ke laman baru Shaklee. cantik tau website baru mereka
 
Saya yakin dengan Shaklee mampu merubah kehidupan kita. Malah telah ramai yang dah berjaya dengan Shaklee ni. Anda pula bagaimana???

No comments:

Post a Comment

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah