"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempitkan rezeki dan makluk lain mengutuknya"..Ibnu Abbas.
I am, Salmizah Omar (Shaklee ID:877011) your Shaklee Independent Distributor at Putrajaya,Kota Damansara,Malaysia. Delivery throughout Malaysia by poslaju/gdex/city-link.
SELAMAT DATANG..BERSAMA-SAMA DALAM MEMBINA KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN KELUARGA


Wednesday 6 August 2014

PERBEZAAN ANTARA OMEGA GUARD DAN LECITHIN

 
 antara omega guard dengan lecithin
 
Sebelum memilih untuk proses pembakaran lemak,jom kita fahami dulu bagaimana kedua-dua supplemen ini berfungsi.

 LECITHIN SEBAGAI PENGEMULSI LEMAK
Lecithin yang berasal dari minyak biji soya yang berfungsi untuk mengemulsi lemak dan memastikan lemak kekal di dalam sistem digestive dan tidak memendapkan  diri ke dinding membran dan seterusnya menjadi lemak kental.

Elmusi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan oleh molekulnya kepada yang lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak ke dalam sistem pencernaan. Jadi secara logiknya Lecithin berupaya membasmi lemak yang kita makan sewaktu itu dan bukanya membakar lemak sedia ada yang sudah terkumpul di dinding membran.

Jadi..boleh kurus ker dengan mengambil Lecithin ni? sebenarnya terpulang lah..kalau tiada lemak termendap,maka kuranglah lemak terkumpul. Ada sesetengah orang yang mengalami kekurangan berat dan ada juga yang maintain berat tak turun-turun. So Lecithin bukanlah pembakar lemak. Ia adalah pengemulsi lemak.  Untuk keluarkan lemak yang telah termulsi ini kita perlukan Alfalfa atau Herbalax.
 
kandungan lecithin
 
 
OMEGA GUARD
Omega guard tidak mengemulsi lemak tetapi fungsi minyak ikan membantu pembakaran lemak yang termendap. Nampak tak macam mana kalau Lecithin dan omega guard ini digabungkan...Macam mana omega guard ini membantu dalam peroses pembakaran lemak? Fungsi omega 3 melancarkan perjalanan darah ke otot ketika bersenam. Maka lebih banyak pembakaran lemak akan berlaku.

Cara macam mana Omega Guard ini berfungsi..
 
Menghalang pembentukan lemak>>Menambah metabolism>>Membakar lemak

Ianya juga berfungsi..
1)menghalang penghasilan hormone cortisole yang menggalakan penyimpanan lemak.
2)memperbaiki kadar gula dalam darah..dapat beri lebih tenaga untuk bersenam.
3)menambah kadar penghasilan serotonin ..kimia otak yang buat kita rasa kenyang...boleh kawal rasa nak makan.
 
Pengambilan Omega akan membantu tahap insulin berada pada 50% daripada kebiasaan. Apabila kadar insulin rendah, pembakaran lemak akan membantu. Insulin rendah juga membantu dalam mengawal gula. Maka gula/karbohidrat tidak menjadi lemak.
 
omega guard
 
 
Untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi,bolehlah menghubungi saya..Nanti saya akan cadangan mana yang sesuai untuk anda..sesetengahnya mungkin sesuai untuk orang lain tapi belum tentu sesuai untuk kita..sebab itu perlunya konsultasi..Jangan malu-malu dan segan-segan untuk sms/pm/whatsaps saya. InsyaAllah saya akan membantu anda!!!..
 
 
Salmizah Omar
013-3752001/010-2985359

2 comments:

  1. best produk for me n my family..

    ReplyDelete
  2. jom lihat page fb saya di : www.facebook.com/izziumlife

    ReplyDelete

ummyizzlife Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah